ادغام فرش های سنتی در طراحی داخلی
نوشته شده توسط : وازگن آوانسیان

این شگفت انگیز است که چگونه یک تکه دکور می تواند فوراً یک اتاق کسل کننده و خسته کننده را به چیزی هیجان انگیز تبدیل کند. حضور جسورانه یک فرش با کیفیت بالا در یک فضای داخلی آن را به طرق مختلف افزایش می دهد، از افزودن رنگ بیشتر گرفته تا گرما و تنفس به فضا. درست مانند مبلمان و اثاثیه خاص شما، فرش ها نیز جزء جدایی ناپذیر طراحی داخلی محسوب می شوند، زیرا به همان اندازه برای ایجاد فضاهای خیره کننده مهم هستند. در این مطلب از فرش پلاس، در مورد فرش های سنتی و اداغام آنها در طراحی داخلی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

در حالی که امروزه انواع فرش های زیادی در بازار موجود است، فرش های سنتی از بقیه متمایز هستند. این نوع فرش‌ها که با جزئیات پیچیده و نقوش استادانه تزیین شده‌اند، تضمین می‌شوند که ظرافت و کلاس را در خانه شما به ارمغان بیاورند. آنها نه تنها به دلیل رنگ‌های زنده متمایز و الگوهای نفیسشان بسیار خاص هستند، بلکه به دلیل ساخت بی‌عیب و نقصی که در آن وجود دارد. فرش‌های سنتی نیز به دلیل اینکه فضای داخلی را به‌طور بی‌زمانی غنی‌تر می‌کنند و قطعه‌ای ماندگار از تاریخ را به آن‌ها می‌بخشند، در آزمون زمان مقاومت می‌کنند. آنها هرگز قدیمی نمی شوند و بدون توجه به سبک طراحی داخلی فعلی می توانند به طور هماهنگ در فضای داخلی ترکیب شوند.

برای دیدن مجموعه فرش ابریشمی طرح دستباف کلیک کن

فرش های سنتی ایرانی

فرش های سنتی ایرانی 

در بین انواع فرش های سنتی، فرش ایرانی و فرش شرقی از پرطرفدارترین آنها هستند. فرش‌های ایرانی با نقوش ظریف گلدوزی و طرح‌های شرقی مشخص می‌شوند. این فرش به دلیل کار بسیار زیاد، گران‌تر از سایر فرش‌های سنتی است. نقوش در فرش ایرانی با استفاده از تکنیک هایی که قدمت آن به هزاران سال می رسد، با دست بافته می شود. رنگ های غنی آن برای ایجاد فضایی دنج به خانه مناسب است. این نوع فرش ها مکمل مناسبی برای کفپوش های چوبی هستند و می توانند در هر قسمتی از خانه مانند اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری یا حتی اتاق خواب قرار بگیرند.

در بالا نمونه ای از فرش سنتی ایرانی با ترکیبی غنی از رنگ ها و نقش و نگاری پیچیده از نقوش عجیب و غریب نشان داده شده است. این طرح سنتی فرش دارای یک نقش مدال در مرکز است، یک الگوی متقارن که در تمام طرح تکرار می شود.

یکی دیگر از انواع فرش های سنتی، فرش شرقی است. از نظر طرح، فرش شرقی شباهت زیادی به فرش ایرانی دارد. این فرش‌ها با ظاهری متمایز که به شدت به کشور مبدأ آن بستگی دارد، مشخص می‌شود، این فرش‌ها حس دنیای قدیمی را به نمایش می‌گذارند و آن‌ها را برای خانه‌هایی با الهام از سنتی ایده‌آل می‌سازند. این فرش های سنتی معمولا از مواد مختلفی مانند ابریشم، پنبه و پشم ساخته می شوند. منشا فرش های شرقی آسیای مرکزی، خاورمیانه، مراکش، هند و آفریقاست.

فرش دستباف پاکستانی

فرش دستباف پاکستانی 

این فرش دستباف پاکستانی نمونه ای از فرش های شرقی است که به طور طبیعی با استفاده از پشم رنگ شده و بافته می شود. رنگ و بافت ظریف آن را از نظر کاربرد طراحی همه کاره می کند و آن را به یک فضای بی انتها برای هر فضایی تبدیل می کند. این فرش همچنین دارای اندازه قابل کنترلی است که امکان قرار دادن آن را در هر قسمتی از خانه، چه در اتاق خواب، اتاق نشیمن یا دفتر کار، فراهم می کند.

از نظر طراحی داخلی، هنوز یک سوال در مورد استفاده از فرش به عنوان دکور خانه، اکثر ما را آزار می دهد. چگونه فرش های سنتی را در فضای داخلی خانه خود انتخاب و ترکیب می کنید؟

یک قطعه فرش می تواند به عنوان پایه ای قوی برای توسعه طراحی کلی یک فضا باشد. گنجاندن آن در یک فضای داخلی موجود ممکن است کاری دلهره آور به نظر برسد، اما در واقعیت، به دلیل گزینه های بی پایانی که در بازار ارائه می شود، آسان است. با طرح های بی حد و حصر از طیف گسترده ای از الگوها و رنگ های بی شمار، انتخاب فرش مناسب برای خانه شما نیز می تواند بسیار گیج کننده باشد. اما ما شما را تشویق می کنیم که نگران نباشید، زیرا ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید کدام فرش سنتی برای خانه شما بهترین است. در زیر برخی از دستورالعمل‌های کلیدی در مورد اینکه چگونه می‌توانید فرش‌های سنتی استثنایی را در فضای زندگی خود ترکیب کنید، همراه با نکاتی در مورد انتخاب فرش سنتی مناسب برای خانه‌تان را بررسی می‌کنیم.

فرش های سنتی را با طراحی معاصر ترکیب کنید

فرش های سنتی را با طراحی معاصر ترکیب کنید

  • برخلاف تصور رایج، فرش‌های سنتی نه تنها مناسب فضای داخلی کلاسیک و سنتی هستند، بلکه می‌توانند در انواع اتاق‌ها، صرف نظر از سبک غالب خانه شما، استفاده شوند. یک فرش سنتی چه در یک شاهکار پیچیده ایرانی با جزئیات و چه در یک فرش گلیم طرح‌دار هندسی ساده، مطمئناً راه خود را برای کار در یک چیدمان معاصر پیدا می‌کند یا با ایجاد یک نقطه کانونی قوی در طراحی یا با ترکیب هماهنگ با همه فرش‌های دیگر. بافت ها در فضای داخلی با فرش‌های وینتیج و قدیمی در خانه‌های مدرن به خوبی هماهنگ می‌شوند، زیرا وقتی در فضای داخلی مینیمال قرار می‌گیرند، به راحتی خودنمایی می‌کنند.
  • همچنین، نکته کلیدی برای گنجاندن یک فرش سنتی در یک فضای داخلی مدرن، استفاده از آن برای ایجاد فضا و سپس اضافه کردن برخی از لوازم سنتی مطابق مانند یک صندوق چوبی قدیمی یا یک شمعدان برنجی است. آن را در مقابل مبلمان مدرن قرار دهید
  • قطعاتی که کارآمد و بدون تزئین هستند تا حال و هوای مدرن را تداعی کنند. سبک های آمیختگی به فرش های سنتی ظاهری بروز تری می بخشد.
  • روش دیگر انتخاب فرش های سنتی است که اشکال و نقش های هندسی دارند. سبک مدرن معمولاً با این نوع طرح ها مطابقت دارد زیرا بر فرم ها و اشکال تأکید دارد. برای سبک های معاصر، می توانید اشکال ارگانیک بیشتری مانند الگوهای موج دار، فرم های نیم دایره ای یا خطوط منحنی را امتحان کنید.
  • مهم نیست که سبک غالب خانه شما چه باشد، یک فرش سنتی می تواند به زیبایی خود را با فضای داخلی تطبیق دهد.
  • این فرش سنتی طراحی خود را از سبک مراکشی الهام گرفته است، اما ظاهر آن بیشتر به روز شده و با روندهای فعلی طراحی خانه مطابقت دارد. با تکیه بر جنبه های مدرن تر، این برای فضای داخلی خانه که مدرن و مینیمال هستند مناسب است. این فرش سنتی هنگامی که در یک محیط خنثی قرار می گیرد استحکامی آرام می بخشد و رنگ های ملایم آن فضا را تحت الشعاع قرار نمی دهد.

فرش سنتی خود را با بقیه طرح رنگ خود ترکیب کنید

فرش سنتی خود را با بقیه طرح رنگ خود ترکیب کنید

به منظور ایجاد یک ترکیب طراحی هماهنگ برای فضای داخلی خود، مطمئن شوید که رنگ فرش سنتی شما با پالت رنگ کلی اتاق شما گره خورده است. یکنواختی رنگ ها را می توان با انتخاب یک ته رنگ در الگوی فرش و چسبیدن به آن از طریق سایر عناصر داخلی به دست آورد. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید با یک فرش سنتی که دارای سایه‌های قهوه‌ای و طیف های سبز است، همراه باشد، لوازمی مانند بالش، گلدان یا آثار هنری متناسب با این رنگ‌ها را بگنجانید. با این حال، اگر نمی خواهید از خنثی بودن یک فضای داخلی مدرن دور شوید، فرشی را انتخاب کنید که رنگی روشن و ظریف داشته باشد تا به طور یکپارچه آن را با فضا ترکیب کند.

چه با هدف ایجاد یک طرح تک رنگ، یک ترکیب مکمل یا یک پالت مشابه، این رویکرد طراحی ترکیبی ظریف از دکور را ایجاد می کند که فضا را به هم گره می زند.

در بالا فرشی نشان داده شده است که طرح سنتی ایرانی را در رنگ آبی عمیق با طراوت به نمایش می گذارد. رنگ سرد فرش جلوه ای آرام بخش به فضا می بخشد و فوراً آن را به واحه ای آرام از استراحت و آرامش تبدیل می کند. این فرش سنتی به طور هماهنگ با کفپوش چوبی رنگ روشن و مبل‌های سفید و شفاف معاصر ترکیب می‌شود. رنگ‌ها با استفاده از لوازم جانبی مانند بالش‌های آبی روشن، یک اثر هنری آبی و سبز و یک گلدان شیشه‌ای آبی بلند تکرار می‌شوند تا یک پالت رنگ مشابه منسجم برای این اتاق نشیمن ایجاد شود.

برای دیدن مجموعه فرش ماشینی کلاسیک هایپر فرش پلاس کلیک کن

از فرش سنتی خود به عنوان یک قطعه برجسته استفاده کنید

از فرش سنتی خود به عنوان یک قطعه برجسته استفاده کنید

کنتراست یکی از عناصر کلیدی در طراحی داخلی است. یک فرش سنتی چشمگیر بیانیه جسورانه ای را ارائه می دهد که می تواند به عنوان جذابیت اصلی برای خانه شما باشد. اگر می خواهید تمرکز ایجاد کنید، از یک موتیف بسیار استادانه استفاده کنید که در طرح داخلی شما ظاهر می شود. فرش های ایرانی به دلیل نقوش پیچیده ای که می توانند آن را در هر فضایی برجسته کنند برای این کار مناسب هستند.

برای فضای داخلی مدرن مینیمالیستی، معرفی الگو از طریق استفاده از فرش سنتی نیز جذابیت بصری بیشتری را به همراه دارد که فضای زندگی شما را جذاب‌تر می‌کند.

فرش مولتی پشم سومارکان

فرش مولتی پشم سومارکان 

این فرش سومک دارای نقوش هندسی هنرمندانه ای است که با دست بافته شده اند. این فرش سنتی با رنگ های غنی و نقوش دقیق خود که تلفیقی از الهامات طراحی کلاسیک سلطان آباد، محل و عشایر را به نمایش می گذارد، مطمئناً به هر فضایی جان می بخشد. تصویر بالا همچنین نشان می دهد که چگونه این قطعه نفیس رنگی را به یک فضای نشیمن معاصر خنثی می آورد. این فرش سنتی سومک که با آرامش طبیعی مبلمان چوبی رنگارنگ غنی ترکیب شده است، این مکان را گرمتر و دلپذیرتر می کند.

الگوهای لایه بندی برای ایجاد عمق و بعد در طراحی داخلی

الگوهای لایه بندی برای ایجاد عمق و بعد در طراحی داخلی

فرش سنتی رنگ ها و بافت هایی را ارائه می دهد که برای افزودن کنتراست، عمق و بعد به فضا بسیار مناسب هستند. الگوهای لایه‌بندی را می‌توان با استفاده خلاقانه از فرش‌های منطقه، پنجره‌ها و اثاثیه یا لوازم داخلی به دست آورد. ترکیب الگوها ممکن است کمی مشکل باشد، زیرا اگر به درستی انجام نشود، خانه شما می تواند به یک آشفتگی بصری ختم شود. با این حال، با استفاده مناسب، تضمین می شود که اتاقی منحصر به فرد را به شما ارائه دهد که شخصیت و جذابیت را به نمایش بگذارد.

اما چگونه الگوها را لایه بندی کنیم؟ اگر می‌خواهید در طراحی خود تجربی‌تر عمل کنید، می‌توانید دو تکه کوچک فرش سنتی را با هم ترکیب کنید تا فضای داخلی خانه‌تان هیجان‌انگیزتر شود. دو رنگ متضاد که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند به اتاق شما پیچ و تاب عجیبی می بخشد. اگر می‌خواهید الگوها را ترکیب کنید اما نمی‌خواهید به شدت تضادهای شدید متعهد شوید، از میان مبلمان نرم خود الگویی را انتخاب کنید که می‌خواهید بر اتاق تسلط داشته باشد. اگر اتاق شما کاغذدیواری پر نقش و نگار دارد، سعی کنید با یک فرش سنتی که نقش‌های ظریف و رنگ‌های ملایم دارد، را انتخاب کنید، در حالی که اگر فرش سنتی شما خیلی شلوغ است، سعی کنید تعادل اتاق را با نگه داشتن عناصر دیگر حفظ کنید.

از فرش های سنتی برای زنده کردن فضای منفی استفاده کنید

از فرش های سنتی برای زنده کردن فضای منفی استفاده کنید

با جان بخشیدن به فضاهای نادیده گرفته شده، از نظر کاربرد خلاق باشید. فضاهای منفی مانند راهروها، سرسرا، جلوی شومینه یا کمد، یا کنار تخت شما به اندازه هر قسمتی از خانه شما مهم هستند. بنابراین دلیلی وجود ندارد که در طراحی کمتر به آنها توجه کنیم.

ساده ترین راه برای تبدیل این فضاهای منفی به قسمتی به همان اندازه زیبا از خانه، استفاده از فرش های سنتی است. فرش‌ها دکورهای شیکی هستند که می‌توانند بخش بصری جالبی را بدون توجه به مساحت خانه به ارمغان بیاورند.

برای دیدن مجموعه فرش ماشینی مدرن  کلیک کن

فرش دستباف افغانی 

فرش دستباف افغانی 

این فرش دستباف که به زیبایی در افغانستان ساخته شده است، یک شاهکار واقعی است که با رنگ های زنده و جزئیات پیچیده شکوفا می شود. فرش های سنتی که دارای این نوع نقش و نگار هستند، به دلیل روحیه روشن و سرزنده ای که ایجاد می کنند، برای فضاهای فراموش شده ایده آل هستند. وقتی این فرش سنتی روی سرسرا قرار می گیرد، مطمئنا خانه شما را خوشایندتر می کند.

اگر به دنبال فرش های باکیفیت با طرح های زیبا و دارای ضمانت تثبیت رنگ و ارسال رایگان هستید، فرش های هایپر فرش پلاس را بررسی کنید. تمام فرش های ماشینی موجود در فرش پلاس با نخ 100% اکریلیک وارداتی از ترکیه در پایتخت فرش های ماشینی یعنی کاشان بافته می شوند. فرش های ما بدون واسطه و با قیمت درب کارخانه ارائه می شود.

مطالب مرتبط: 





:: برچسب‌ها: فرش، فرش دستباف، فرش ایرانی، طراحی داخلی، فرش سنتی، فرش پلاس ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: